Петте интернет компании, които трябва да следите през следващата година

Joost

Системата за онлайн разпространение на видео предизвика интерес още когато стана ясно, че зад нея стоят създателите на легендарните програми Kazaa и Skype.

В началото на месеца те обявиха, че петте им най-големи инвеститора са предоставили 45 милиона долара. Joost ще работи с децентрализирана платформа за обмен на файлове (P2P). Не това обаче е основното й предимство. За разлика от много конкуренти Joost има шанс да избегне проблемите с авторските права. Тя има договори за партньорство с Viacom (собственици на MTV и Paramoint Pictures), Warner Brothers, CBS, Sony и др. Безплатната услуга ще се опита да се превърне в онлайн заместител на кабелната телевизия. За целта обаче вероятно ще са й необходими още няколко години.


Jajah

Както много услуги напоследък, Jajah не изисква специален софтуер, а работи директно през браузър. Тя предлага интернет телефония, използвана през стационарни или мобилни телефони. Компанията цели максимално да опрости нещата за потребителя. Той трябва само да посети сайта й, където да въведе номера, от който иска да говори, и този, до който се обажда. Jajah свързва двата и позволява провеждане на разговор срещу малко или никакви пари. В началото на май компанията обяви, че е получила инвестиции от 20 милиона долара (най-вече от хардуерната компания Intel).

StumbleUpon

Системата за обмен на интересни линкове е подобна на добре познатите del.icio.us и Furl. Тя се интегрира в браузъра на потребителя и му дава възможност да предлага и оценява полезни или приятни сайтове. Със StumbleUpon човек може да попадне на случайно избрана от високо оценените страници в дадена тематична категория. В края на миналата година компанията пуска секция видео, в която се показват клипове от YouTube, Google Video, Metacafe и MySpace. Според слухове от последните седмици eBay водят преговори за закупуване на StumbleUpon срещу 75 милиона долара.

Meebo

Програмата за обмяна на съобщения в реално време вече привлече вниманието и инвестициите на Sequoia Capital и Draper Fisher Jurvetson. Тя е уеб базирана, а за използването й е необходим единствено браузър. Потребителите й могат да си говорят с приятели в мрежите на ICQ, MSN, AIM, Google Talk и други. Услугата не е особено иновативна, но създателите й успяват да мобилизират около нея нарастваща онлайн общност. Всеки ден през Meebo се обменят над 90 милиона съобщения, а броят на хората, които я използват, наближава 6 милиона. Едно от последните успешни нововъведения е възможността за колективно отваряне и дискутиране на изображения, аудио- и видеофайлове.

Twitter

Mикроблог-услугите, най-известната от които е Twitter, печелят много привърженици в последните месеци. Сайтът е нещо средно между социална мрежа и личен дневник. Всеки потребител във всеки момент може да напише съобщение в размер до 140 символа, отговарящо на въпроса "какво правя сега". Посланието достига до сайта на компанията през интернет, програма за обмен на съобщения или SMS. Приятели или непознати другарчета на пишещия могат да следят съобщенията му през twitter.com, мобилен телефон, RSS или IM програма. Сред известните личности, споделящи кратки мисли и случки с Twitter общността, са щатските кандидат-президенти Джон Едуардс и Барак Обама. Моделът на Twitter бързо е копиран от други сайтове като Frazr и Wamadu.
capital.bg




0 коментара:

Публикуване на коментар

Публикуване на коментар

Безплатна синхронизация на снимки, видео и файлове за Android - iPhone - iPad - Windows PC - Mac - Linux. До 20 GB дисково пространство + 250 MB бонус. Научете повече.

Популярни публикации